Timtom Haf je na světě už rok a půl. Je to zatím ještě štěně, ale náš projekt se rozjíždí naplno a z Timtoma Hafa bude zanedlouho pořádný pes, jak se patří. Pojďme se tedy spolu se zakladatelkou Luckou podívat, co se za ten rok a půl všechno stalo a jak si zatím vedeme.
Od nápadu k realizaci
„Nápad na projekt vznikl ještě před covidem. Když jsem pak v dubnu 2020 pochopila, co nás všechny nejspíš čeká, litovala jsem, že jsem se do realizace nepustila dříve,“ vzpomíná Lucka Mackovičová, autorka projektu. Jakmile se otevřely mateřské školky a situace se trochu uvolnila, pustila se do projektu s plnou vervou a Timtom Haf postupně získával skutečnou podobu. Největší posun vpřed se odehrál v momentě, kdy na jaře 2021 začal chodit do školky i Lucky mladší syn Tom. Timtom Haf tak konečně mohl začít plánovat svou velkou cestu kolem světa.
První varianty
Než si Timtom Haf začal balit batůžek, zkoušela Lucka nejprve několik variant jak názvů projektu, tak především grafických vizuálů. Vyslat do světa psa dobrodruha není jen tak, musí umět zaujmout děti i rodiče nejen tím, co pro ně nachystá za nápadité hry, ale také přívětivým vzhledem. Nikdo by určitě nechtěl vyrazit za dobrodružstvím spolu se psem z Baskervillu.
„Nejtěžší bylo dát dohromady grafickou podobu projektu tak, aby odpovídal mým vysněným představám. První podobu pejska vytvořila Tea Vetyšková, zbytek vizuálů pak dala dohromady Eva Hlaváčová,” popisuje Lucka, jak se postupně rodil celý mikrosvět Timtoma Hafa.
2021: Dáváme dohromady tým
Většinu roku 2021 Lucka strávila hledáním týmu, který by jí pomohl přivést Timtoma Hafa k životu. Přes různé profesní stránky se nakonec spojila s grafičkou Teou, která vytvořila základ: logo, mapu a vzhled pejska dobrodruha. Nakonec Lucka navázala dlouhodobou spolupráci s Evou, která stojí za tím, jaké krásné balíčky se dětem nakonec odesílají.
Poté bylo načase najít někoho, kdo pomůže Timtomovi s prvními slovy. Ze záplavy odpovědí, které přišly na základě poptávky ve skupině copywriterů a obsahových specialistů nakonec vybrala Terezu Hunalovou, která od jara pomáhá Timtomovi se psaním dopisů a dalších materiálů. Brzy vznikla také první varianta webových stránek.
„Když se ukázalo, že propagace projektu obnáší víc práce, než jsem čekala, spojila jsem se s bývalou kolegyní z marketingu Zuzkou Sedlákovou, která má od startu projektu na starosti sociální sítě a PR,“ přibližuje Lucka, jak se jí podařilo dát dohromady tým Timtoma Hafa.
A co byla pro Lucku největší radost? „No přece když jsem držela v ruce první vytištěné materiály. A pak taky první objednávky!“
Podzimní rozjezd
Zkušební verze projektu odstartovala na jaře 2022. Momentálně máme za sebou letní testovací fázi, kdy více než 20 dětí dostávalo čtvrt roku Timtomovy balíčky a od rodičů nám chodila velmi užitečná zpětná vazba. „Ujistila jsem se díky tomu, že balíčky jsou opravdu nejvhodnější pro děti ve věku 5 až 8 let. Zároveň nás potěšilo, že si každé dítě v balíčcích našlo své oblíbené aktivity. Rodiče nám píší, že se děti spontánně ptají, kdy dorazí další pošta a to nám dává motivaci připravit dobrodružství z nových zemí,” uzavírá Lucka své nadšené vyprávění.
Podzimní start projektu naostro vrcholí, držte nám i Timtomu Hafovi palce!
Tereza